MEDIT Transmodern Digital Educational Model: A look at lifelong learning at the Faculty of Agricultural Sciences

Authors

  • Vilma Moreno Melo Universidad de Cundinamarca

DOI:

https://doi.org/10.36436/24223484.303

Keywords:

Modelo educativo, MEDIT, Cundinamarca, educación

Abstract

The Faculty of Agricultural Sciences faces a major challenge in the second academic period of 2020: making the transition to the University's new educational model, first with the academic programs that obtained their Qualified Registry Renewal from the Ministry of National Education (MEN) in December 2019, which are Animal Husbandry (Fusagasugá) and Agricultural Engineering (Fusagasugá and ALD Facatativá).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bermúdez, C. E., Arenas, N. E. y Moreno Melo, V. (2017). Caracterización socio-económica y ambiental en pequeños y medianos predios ganaderos en la región del Sumapaz, Colombia. Revista UDCA, Actualidad y Divulgación Científica, 20(1), 199-208, enero-junio. http://www.scielo.org.co/pdf/rudca/v20n1/v20n1a21.pdf

Casas, A. y Moreno, A. I. (2014). Seguridad alimentaria y cambio climático en América Latina. LEISA, Revista de Agroecología, 30(4), 5-7. https://bit.ly/3cFhURU

Díaz-Balado, A. (2019). La educación en la sociedad tradicional: padres, hijos y maestros en el epistolario El Secretario. Historia y Memoria de la Educación, (9), 413-441. https://doi.org/10.5944/hme.9.2019.16788

Lau, C., Jarvis A., y Ramírez J. (2011). Agricultura colombiana: Adaptación al cambio climático. CIAT Políticas en Síntesis n.° 1. Centro Internacional de Agricultura Tropical (CIAT), Cali, Colombia. https://bit.ly/3h7Z9dw

Miller, M. R. (2019). Knowledge, Policy, Action in the Decade of Nutrition 2016-2025. What is working or not? Where are the gaps? What needs more effort or change? World Nutrition, 10(2), 4-7. https://doi.org/10.26596/wn.20191024-7

Mora-Molina, J. A., Cristancho-Cruz, C. A., y González-Moreno, M. R. (2017). Desarrollo económico y educación, ¿directamente proporcionales? Revista Ciencias Agropecuarias, 3(1), 27-30. https://bit.ly/374Xi4o

Muñoz Barrera, A. (2015). Generación Siglo 21. Plan Rectoral 2015-2019. Universidad de Cundinamarca. https://www.ucundinamarca.edu.co/index.php/plan-rectoral-2015-2019.

______________. (2019a). MEDIT. Revista Pensamiento Udecino, 3(1), 11-18.

______________. (2019b). Educación para la vida, los valores democráticos, la civilidad y la libertad. Documento de trabajo 13. https://www.ucundinamarca.edu.co/documents/varios/2019/medit-1.pdf

Salgado, B. M. C. (2007). Educación ambiental y educación para el desarrollo sostenible en América Latina. Revista de la Cátedra Unesco sobre desarrollo sostenible, enero, 29.

Universidad de Cundinamarca. (2016). Universidad de Cundinamarca. Plan Estratégico 2016-2026. “Disoñando la Universidad que queremos”. https://bit.ly/2MBy6ZK

Published

2019-12-30

How to Cite

Moreno Melo, V. (2019). MEDIT Transmodern Digital Educational Model: A look at lifelong learning at the Faculty of Agricultural Sciences. Ciencias Agropecuarias, 5(2), 5–8. https://doi.org/10.36436/24223484.303

Issue

Section

Editorial